Toekomstverkenning: bereik het publiek van de toekomst
Weet jij over 20 jaar nog steeds het publiek te bereiken? In deze workshop gaan we door middel van toekomstverkenning nu al aan de slag met het publiek van de toekomst. De uitkomsten neem je mee in jouw digitale strategie. Hoe ziet de toekomst van jouw organisatie eruit?
Onderwerpen in de workshop toekomstverkenning
1. Toekomstverkennen en digitale transformatie
Hoe kan je organisatie zich voorbereiden op de toekomst? En hoe kan toekomstverkenning helpen om de digitale transformatie onderdeel te laten worden van je organisatiedoelstellingen? Met het DEN Focusmodel leer je waar jij nu staat binnen de digitale transformatie.
2. Scenario’s voor de cultuursector
Hoe ziet het cultuurpubliek van de toekomst er in 2040 uit? Organisaties die weten te anticiperen op de toekomst weten zich beter staande te houden in een veranderende wereld.
3. Aan de slag met toekomstscenario's
Hoe ziet het publiek van jouw organisatie er in 2040 uit? Wat betekent dit voor de strategie van de organisatie? Wat kunnen we morgen gaan doen om klaar te zijn voor de toekomst?
De workshop vindt plaats in workshopruimte 0.2 en 0.3 in de LocHal.
Er zijn maximaal 12 plaatsen beschikbaar, boek snel je plek!
Resultaten
Na afloop van de workshop heb je:
- Kennis van en inzicht in toekomstverkennen en wat het belang van toekomstverkennen is voor de voorbereiding op het publiek van morgen van je eigen organisatie.
- Kennis van en inzicht in digitale transformatie en de kansen van digitale transformatie voor de cultuursector.
- Kennis van en inzicht in de toekomstscenario's die DEN heeft opgesteld: het publiek van de toekomst in 2040.
- Toekomstscenario's uitgewerkt met aandacht voor je eigen organisatie.
- Inzicht hoe jouw publiek cultuur beleeft.
Trainer
Dave Damen (DEN Academie)
Verbinden, vernieuwen en verrassen – dat is wat Dave drijft. Zijn passie voor innovatie komt voort uit de overtuiging dat diversiteit in perspectieven leidt tot de meest creatieve en effectieve oplossingen. Dave heeft een scherp oog voor het potentieel van mensen en weet hoe hij hen kan uitdagen om buiten de gebaande paden te denken.
Waarom organiseert Kunstloc Brabant deze workshop?
We leven steeds digitaler: we ontmoeten elkaar online, bekijken en interacteren met de wereld door onze telefoon, en alles is binnen handbereik. Bijna alle sectoren ontwikkelen door van fysiek naar digitaal of zoeken een hybride vorm. Dat noemen we digitale transformatie. Digitale transformatie is een middel om jouw culturele organisatie toekomstbestendig te maken. Het helpt jou en je collega’s om mee te bewegen met het publiek van de toekomst én hun veranderende wereld. Maar hoe? En waar begin je?
Om hiermee te beginnen lanceren wij met trots een eerste reeks trainingen van DEN over digitale transformatie waar jij binnen jouw culturele organisatie mee aan de slag kunt gaan. De workshop Publiek van de Toekomst maakt hier deel van uit.
DEN is dé landelijke aanjager van digitale transformatie voor cultuur en sinds dit jaar werken zij met ons samen om de Brabantse cultuursector mee te nemen in digitale transformatie.
Wij hebben een zorgvuldige selectie gemaakt van het DEN training aanbod en wij kunnen dankzij de bijdrage van Werktuig PPO deze training aan medewerkers van culturele organisaties aanbieden met maar liefst 75% korting!
(let op: de kosten voor deze training zijn berekend inclusief 21% btw)