Zoek bijvoorbeeld naar een activiteit of pagina

Kennis & inspiratie

Alle artikelen

Kunstloc wil zo veel mogelijk Brabanders deel laten nemen aan kunst en cultuur, want dat inspireert en verrijkt je leven. Wil je op de hoogte blijven van onze artikelen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Type

Categorie

Kunstlocstokje

Neem het kunstlocstokje over. Beheer 24 uur lang de stories van ons Instagram account en geef onze volgers een kijkje in jouw culturele keuken!

8 februari 2024
Kunstlocstokje

Theater De Schalm: "Niet met data werken is geen optie meer".

Werken met publieksdata in de culturele sector kan best ingewikkeld zijn. Theater De Schalm deelt haar ervaring.

18 juli 2023
Theater De Schalm: "Niet met data werken is geen optie meer".

Met je kunst op social media: verkopen, geïnspireerd worden en netwerken

Lava Hijzelaar, Steffie Storms en Daniel Arthuus vertellen over hun gebruik van social media als maker. Helpt het hen aan een podium?

21 maart 2022
Met je kunst op social media: verkopen, geïnspireerd worden en netwerken

Brabantse marketeers verleggen hun grenzen

Een stevigere internationale positie op het gebied van kunst en cultuur in Brabant. Hoe pak je dat aan?

14 juli 2020
Brabantse marketeers verleggen hun grenzen

Vloggen, bloggen nu nog urgenter

Er zijn steeds meer mogelijkheden om op een toegankelijke manier ook thuis cultuur tot je te nemen.

9 april 2020
Vloggen, bloggen nu nog urgenter

“Ik wil de status quo uitdagen. Op wat voor manier dan ook.”

We Are Public is jarig. Reden voor een feestje en gesprek met mede-oprichter Bas Morsch.

13 november 2019
“Ik wil de status quo uitdagen. Op wat voor manier dan ook.”

Surfen op een grijze golf

Meer en meer musea investeren in een jongerencollectief om zo een nieuwe, jonge doelgroep te bereiken. Met de opkomst van social media, Instagram in het bijzonder, lijkt die droom nu werkelijkheid te worden. Hoe ga je als collectief om met deze nieuwe ontwikkelingen?

22 februari 2019
Surfen op een grijze golf

De ongekende kracht van de verbeelding

Hoe kan de inzet van kunst en creativiteit bijdragen aan effectieve communicatie? Je leest het in deze blog van Eefje Sperber, coördinator marketing en communicatie bij Kunstloc Brabant.

16 januari 2019
De ongekende kracht van de verbeelding

Hoe breek je als redactie door de Information Overload?

De content vliegt je om de oren. Hoe betrek en bind je je lezer in een tijd van information overload? Vijf redactieleden bespraken samen deze uitdagende vraag.

25 december 2018
Hoe breek je als redactie door de Information Overload?

U vraagt, wij draaien: tegenwoordig staat de bezoeker centraal

Marketing? Vroeger was dat in de cultuursector een beetje een vies woord. Maar inmiddels wordt het belang ervan door vrijwel iedereen gezien: het publiek komt steeds centraler te staan. Vier Brabantse organisaties vertellen waarom dat helemaal niet zo erg is.

5 december 2017
U vraagt, wij draaien: tegenwoordig staat de bezoeker centraal

Succesvol lanceren in Brabant?

Na een succesvolle lancering in Amsterdam en Den Haag voert We Are Public sinds 1 april campagne om ook te kunnen lanceren in Brabant.

4 mei 2017
Succesvol lanceren in Brabant?

Culturele themajaren: lust of last?

Hoe kijkt het culturele veld in Brabant aan tegen de inzet van themajaren. Zien zij het als een lust of een last?

16 maart 2017
Culturele themajaren: lust of last?

Publiek: 10 dingen die je moet lezen, zien, horen

Omdat de positie van kunst en cultuur in de samenleving verandert en omdat het publiek zelf verandert, moeten we opnieuw kijken naar wie ons publiek is en wat het voor ons kan betekenen.

27 oktober 2016
Publiek: 10 dingen die je moet lezen, zien, horen

De Vikingen in de ballenbak

Hoe wist Eindhoven Museum een wereldspeler als IKEA te strikken voor VIKEA, een project over Scandinaviërs uit het verleden?

14 mei 2014
De Vikingen in de ballenbak